Sunday, March 26, 2017

Şehit diplomatlar için Ankara'da Dışişleri Bakanlığı önünde anıt yapılması


ŞEHİT DİPLOMATLAR İÇİN ANIT (Ali Hikmet Alp)

 

Biraz ayıp kaçmıyor mu?

Bundan 3 yıl kadar önce sayın Bakanımızı (M.Çavuşoğlu) heyet halinde ziyaret ederek Bakanlığın önüne, en azından bahçesine bir anıt yapılması için yardımını, daha doğrusu talimatını rica etmiştik. Bize Bakanlığın yeni binasının altı ay gibi kısa zamanda tamamlanacağını, oraya bir anıt konmasının uygun olacağını söylemiş ve yardım vaad etmişti. Aradan üç yıl, belki de daha uzun bir zaman geçti. Yeni bina inşaatı hangi safhadadır bilemiyorum, ama planlanan sürede yapılmış olsaydı bile  anıtın nakli herhalde büyük problem yaratmazdı (nasıl olsa Kars'taki kadar mücessem bir eser beklemiyorduk). Şimdi Fethiye Belediye Başkanının tamamen kendi inisiyatifi ile yaptırdığı bir anıtı veya Karşıyaka kaymakamlığındaki anıtı adeta kendi becerileriymiş gibi sunmak tuhaf kaçmıyor mu?

Bakanlık önündeki bir anıt herhalde yabancı ülkelerdeki plaketlerden daha anlamlı olurdu.

Ben Galip'in katledilmesinden sonra onun yerine Belgrad'a gelmiştim. Külüstür makam otomobilindeki kan izleri hala koltukların üzerindeydi, silinmeleri mümkün olamamış. Ancak lütfedilip kırık ön camı tamir edilmiş. Yeni Delhi'deki otomobil bile zırhlıydı. 

Devlet veya Bakanlık mensuplarını koruyabildi mi? Sanmıyorum, olaylar da bunu gösteriyor.

Galip'in iyi arkadaşı olduğu anlaşılan İsveç büyükelçisi bana Büyükelçiliğimize sık geldiğini, bir iki defasında Büyükelçiliğin karşısındaki kaldırımda kılık-kıyafetlerinden de şüphelendiği iki kişi gördüğünü ve Galip'i uyardığını söylemişti. Ayrıca, dışarıya çıkacağı sırada otomobilinin mutaden sokağa çıkarıldığını ve (açık hedef olarak) oradan bindiğini söylediler.

Belki de ehil bir güvenlik görevlisi olsaydı başına bunlar gelmezdi. Bana Viyana'da verilen güvenlik görevlilerine bu yüzden de hiç güvenmedim.

Hepsine Allah rahmet etsin.

Ali Hikmet Alp – 24 Mart 2017

Ermeni terörü şehitleri için bir anıt
Emekli büyükelçileri temsilen bir heyet 8 Nisan’da Dışişleri Bakanı Sayın Mevlüt Çavuşoğlu’nu ziyaret ederek; başta Ermeni... terör örgütleri olmak üzere, teröristler tarafından şehit edilen Türk Dışişleri mensuplarının anısına Ankara’da uygun bir mekânda bir anıt dikilmesi konusunda yardım ve destek girişiminde bulunmuştur.
Sayın Dışişleri Bakanı bu girişimi memnuniyet ve anlayışla karşılamış, böyle bir anıtın görevleri başında en çok sayıda şehit veren sivil kurumumuz olan Dışişleri Bakanlığına bir vefa borcu olduğunu kaydetmiştir. Sayın Bakan; anıt için en uygun yerin, projesi tamamlanmış olan, iki yıl içinde inşası öngörülen yeni Dışişleri Bakanlığı yerleşkesinin tören meydanı olabileceğini belirtmiş ve heyet mensuplarının da olumlu görüşleri ışığında, görüşmede hazır bulunan ilgili daire başkanına bu hususta gereken talimatı vermiştir.
(AVİM bülteninden alıntılandı.)
 
 

 

No comments:

Post a Comment